Zeleni čaj za mršavljenje

Zeleni čaj ubrzava metabolizam i pomaže kod mršavljenja

Objavljeno: 21. prosinca 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, Mršavljenje uz pomoć prirode, NASLOVNA

Samo pijenje zelenoga čaja bez da pripazimo i na ostale čimbenike koji su doveli do debljanja neće nam pomoći da smršavimo. Međutim zeleni čaj nam itekako može biti od koristi jer ubrzava metabolizam i pomaže smanjiti apetit. Dosadašnja istraživanja nisu ustanovila točnu dnevnu dozu zelenoga čaja koja bi pomogla da se ubrza gubitak kilograma. Kako navode neki autori trebalo bi piti dvije do tri šalice zelenoga čaja dnevno, ali pri tome paziti da se ne pređu preporučene gornje granice unosa kofeina.

Kofein potiče mršavljenje

Pretpostavlja se da je upravo kofein iz zelenoga čaja djelomično zaslužan za efekt mršavljenja kojega izaziva pijenje ovoga čaja. Međutim kofein nije potpuno bezazlen i nije bez nuspojava i trebamo biti oprezni s unosom kofeina u organizam jer on definitivno može izazvati i neke neželjene posljedice. Gornja granica unosa kofeina za zdrave odrasle osobe, kako bi se izbjegle štetne posljedice, je 300 do 400 miligrama dnevno. Ovo ograničenje može biti i drugačije ako vaše zdravstveno stanje ne podnosi unos kofeina, o čemu svakako prije konzumacije zelenoga čaja trebate porazgovarati s vašim liječnikom. Trudnice ne bi trebale unositi više od 200mg kofeina dnevno.

Polifenoli zelenoga čaja – snažni antioksidansi

Sveučilište Maryland Medical Center preporučuje pijenje dvije do tri šalice zelenoga čaja dnevno kako bi dobili sve zdravstvene benefite iz aktivnih sastojaka koji se nalaze u ovome čaju. To uključuje 240 do 320 miligrama polifenola. Upravo ovi biljni spojevi su jaki antioksidansi i štite naše stanice od oštećenja. Polifenoli također mogu ubrzati naš metabolizam i tako doprinijeti bržem i zdravijem mršavljenju. Jedna analiza o učincima zelenoga čaja na mršavljenje objavljena 2014. godine u časopisu ” Nutricion Hospitalaria” je zaključila da se ne možemo osloniti samo na zeleni čaj kada želimo smršaviti, ali da nam zeleni čaj može pomoći u ukupnim naporima da dođemo do vitkoga i zdravoga tijela.

Nuspojave i mjere opreza

Nuspojave koje može izazvati konzumacija kofeina su povećan broj otkucaja srca, nesanica, mučnina i povraćanje, često mokrenje, tremor, anksioznost i depresija. Iz svih ovih navedenih razloga sve osobe koje nisu potpuno zdrave prije konzumacije zelenoga čaja trebaju se posavjetovati s liječnikom. Ako patite od bolesti srca, bubrega, imate jetrene probleme, povišen krvni tlak, dijabetes, anemiju, osteoporozu, glaukom ili tjeskobe izbjegavajte pijenje zelenoga čaja. Zeleni čaj također može imati interakciju sa nekim lijekovima kao što su npr: antikoagulanti ili pilule protiv začeća.

Zaključak

Ako želite smršaviti ili jednostavno pomoći vašem organizmu da se zaštiti od slobodnih radikala, zeleni čaj je idealan napitak za vas. Možete ga konzumirati kod kuće, na poslu, ali to može biti i odličan izbor pića kada ste vani s društvom u kafiću. Slobodno u zeleni čaj dodajte sok limuna, a ako nemate problema s viškom kilograma onda možete dodati i malo meda. Pripazite da ne prekoračite dnevne doze i uživajte u ovome eliksiru zdravlja i ljepote.

Izvor:
Livestrong.com

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni