zasto-je-zdravo-piti-cajeve

ZAŠTO JE DOBRO PITI ČAJEVE

Objavljeno: 27. lipnja 2014 | Od: admin | Blog, Mršavljenje uz pomoć prirode

Nakon vode i kave čajevi su najčešće konzumirana pića na planeti. Obiluju antioksidansima, flavonoidima i drugim aktivnim biološkim tvarima koje mogu biti dobre za zdravlje. Istraživanja su pokazala da pijenje najmanje tri šalice bilo zelenog ili crnog čaja dnevno smanjuje rizik od moždanog udara i raka.

Antioksidansi su ključ dobrobiti iz čaja

Polifenoli su vjerojatno ključna komponenta koji čajevima priskrbljuju epitet zdravoga napitka. Ovi kemijski spojevi djeluju kao antioksidansi koji se u našem organizmu bore protiv slobodnih radikala. Slobodni radikali vrlo štetno djeluju na DNK izazivajući razne mutacije što može dovesti do povećanja LDL kolesterola, promjena u prometu kroz staničnu membranu, a to sve skupa jako štetno djeluje na zdravlje. Iako se često smatra da zeleni čaj ima više polifenola od crnoga ili oolonga ( crvenoga ) čaja studije pokazuju da svi čajevi osim bezkofeinskih imaju iste razine tih kemikalija iako u različitim omjerima. Takvo antioksidativno djelovanje čaja prema nekim studijima se umanjuje dodavanjem mlijeka jer navodno proteini i masti iz mlijeka mogu umanjiti antioksidativni kapacitet čaja. Flavonoidi, antioksidativna komponenta čaja veže se za proteine koji ih deaktiviraju tako da ova teorija kako se čini ima znanstveno uporište. Jedna studija je analizirala učinke dodavanja obranog, poluobranog i punomasnog mlijeka u čaj te je zaključila da dodavanje obranog mlijeka najviše smanjilo antioksidativni kapacitet čaja dok je punomasno mlijeko imalo manji učinak. Sve u svemu čaj je izuzetno zdravi napitak pa čak i ako ga konzumiramo s mlijekom. Međutim ako želite imati sve blagodati antioksidativnog učinka čaja pijte ga samoga i to bez šećera.

Tri velike prednosti čaja

1. Smanjen rizik od kardiovaskularnih bolesti Polifenoli – antioksidansi kojima obiluje čaj dokazano smanjuju rizik od smrti zbog kardiovaskularnih bolesti uključujući i moždani udar. U jednoj velikoj studiji koja je uključivala 77 000 žena i muškaraca iz Japana, potrošnja zelenog i oolong čaja povezana je s nižim rizikom od smrti zbog kardiovaskularnih bolesti. Također i mnoge druge ozbiljne znanstvene studije pokazuju da konzumacija najmanje tri šalice crnog ili zelenog čaja dnevno smanjuje rizik od moždanog udara za 21%.

2. Zaštita od raka Istraživanja pokazuju da konzumacija čaja može imati pozitivne učinke za razne vrste raka uključujući i rak jajnika i probavnoga sustava. Neke studije također navode da konzumacija zelenoga čaja smanjuje rizik od raka dojke, prostate i endometrija.

3. Smanjuje rizik od visokoga krvnoga tlaka Mnoge studije pokazuju da redovita konzumacija zelenog i oolong čaja kroz godinu dana smanjila rizik od razvoja hipertenzije. Druga studija je također isti učinak postigla s konzumacijom crnog čaja.

Čajevi i mršavljenje 

Budite jako oprezni kada se odlučujete kupiti čaj za mršavljenje. Puno proizvođača obećava da ćete baš s njihovim čajem smršaviti, međutim morate biti jako oprezni i dobro pročitati i proučiti deklaraciju i sastav čaja. Neki čajevi za mršavljenje sadrže između ostaloga i laksative koji potencijalno mogu biti itekako štetni za zdravlje jer se ne bi smjeli uzimati više od par dana u kontinuitetu. Da bi kvalitetno i zdravo mršavjeli pravi čajevi mogu biti od velike koristi ali samo kao nadopuna cjelovitom programu mršavljenja koji uključuje kvalitetnu i dostatnu prehranu, umjerenu tjelovježbu i ciljane tretmane visokom tehnologijom. Fitometabolička metoda mršavljenja upravo objedinjuje sve te komponente te i je zbog toga uspješna.

Reference:

1.Arab L, Liu W, Elashoff D. Green and black tea consumption and risk of stroke: a meta-analysis. Stroke.2009;40:1786-92. 2. Lee AH, Su D, Pasalich M, Binns CW.Tea consumption reduces ovarian cancer risk. Cancer Epidemiol .2013;37:54-9. 3. Nechuta S, Shu XO, Li HL, et al.Prospective cohort study of tea consumption and risk of digestive system cancers: results from the Shanghai Women’s Health Study. Am J Clin Nutr .2012;96:1056-63. 4. Ryan L, Petit S. Addition of whole, semiskimmed, and skimmed bovine milk reduces the total antioxidant capacity of black tea. Nutr Res .2010;30:14-20. 5. Arts MJ, Haenen GR, Wilms LC, et al.Interactions between flavonoids and proteins: effect on the total antioxidant capacity. J Agric Food Chem .2002;50:1184-7. 6. Kuriyama S, Shimazu T, Ohmori K, et al.Green tea consumption and mortality due to cardiovascular disease, cancer, and all causes in Japan: the Ohsaki study. JAMA .2006;296:1255-65. 7. Hollman PC, Geelen A, Kromhout D. Dietary flavonol intake may lower stroke risk in men and women. J Nutr .2010;140:600-4. 8. Larsson SC, Virtamo J, Wolk A. Black tea consumption and risk of stroke in women and men. Ann Epidemiol .2013;23:157-60. 9. Mineharu Y, Koizumi A, Wada Y, et al.Coffee, green tea, black tea and oolong tea consumption and risk of mortality from cardiovascular disease in Japanese men and women. J Epidemiol Community Health .2011;65:230-40. 10. Johnson R, Bryant S, Huntley AL.Green tea and green tea catechin extracts: an overview of the clinical evidence. Maturitas .2012;73:280-7. 11. Yang YC, Lu FH, Wu JS, Wu CH, Chang CJ.The protective effect of habitual tea consumption on hypertension. Arch Intern Med .2004;164:1534-40. 12. Hodgson JM, Puddey IB, Woodman RJ, et al.Effects of black tea on blood pressure: a randomized controlled trial. Arch Intern Med .2012;172:186-8. 13. Jurgens TM, Whelan AM, Killian L, Doucette S, Kirk S, Foy E. Green tea for weight loss and weight maintenance in overweight or obese adults.Cochrane Database Syst Rev . 2012;12:CD008650. Jurgens TM, Whelan AM, Killian L, Doucette S, Kirk S, Foy E. Green tea for weight loss and weight maintenance in overweight or obese adults.Cochrane Database Sy 14. Harvard School of Publich Health

 

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>