Zadržavanje tekućine u organizmu i ugljikohidrati

Zadržavanje tekućine u organizmu i ugljikohidrati

Objavljeno: 6. prosinca 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Ako zadržavate tekućinu u organizmu nakon što ste konzumirali slatke napitke ili nakon što ste pojeli obrok pun loših jednostavnih ugljikohidrata, niste jedini. Prehrana bogata jednostavnim šećerima može dovesti do zadržavanja vode u organizmu, što dovodi do oticanja nogu, stopala,ruku, lica. Kada se takve osobe stave na dijetu s niskim udjelom ugljikohidrata u prvome tjednu izgube i po nekoliko kilograma jer im se zapravo iz organizma oslobodi sav višak vezane tekućine. Iz toga razloga na dijetu uvijek krećite pod nadzorom stručnjaka jer neprimjereno gubljenje kilograma može imati loše posljedice po vaše zdravlje.

Namirnice bogate jednostavnim ugljikohidratima

Danas ugljikohidrati čine više od 50% prehrane što može u ovom slučaju zvučati jako loše, međutim nisu svi ugljikohidrati loši. Složeni ugljikohidrati poput cjelovitih žitarica, voća i povrća nemaju isti učinak na naše tijelo kao jednostavni šećeri koji se nalaze u raznim pecivima, slatkišima, grickalicama ili gaziranim pićima. Jednostavni šećeri podižu razinu inzulina puno brže nego složeni ugljikohidrati, a upravo povišena razina inzulina dovodi do nakupljanja tekućine u organizmu.

Ugljikohidrati i inzulin

Kada jedemo ugljikohidrate naša gušterača oslobađa inzulin koji pomaže ukloniti glukozu iz krvi i dopremiti je do stanica gdje će biti iskorištena za energiju. Neki jednostavni šećeri uzrokuju da gušterača oslobodi vrlo brzo i jako puno inzulina, a da zapravo to, u toj mjeri i nije bilo toliko potrebno. Ove namirnice imaju zapravo visoki glikemijski indeks. Glikemijski indeks je zapravo mjera koja nam govori kojom brzinom neka namirnica, nakon što bude konzumirana, dospije u krvotok. Hrana s niskim glikemijskim indeksom sporije ulazi u krvotok, ostaje duže u krvotoku i ne uzrokuje nagli porast šećera i inzulina u krvi. Voće, iako obiluje jednostavnim šećerima, nema uvijek visoki glikemijski indeks, ali zato gazirana pića i slatkiši su u samom vrhu ljestvice nepoželjnih ugljikohidrata koji imaju visoki glikemijski indeks i treba ih svakako izbjegavati. Tijekom vremena možete razviti otpornost na inzulin, stanje koje dovodi do toga da gušterača proizvodi ekstra inzulin, što dovodi do permanentno visoke razine inzulina u cirkulaciji.

Inzulin i natrij

Visoka razina inzulina u krvotoku uzrokuje i zadržavanje natrija. Uslijed zadržavanja natrija bubrezi zadržavaju više tekućine, što dovodi do pojave edema tj.neprimjerenoga nakupljanja tekućine u nogama, rukama, prstima i licu.

 

Zaključak

Svaka osoba koja ima problem zadržavanja tekućine morala bi itekako pripaziti na prehranu i na taj način uvelike pomoći svom organizmu da se riješi ovoga problema. Ovo nije nešto što bi trebali zanemariti jer nakupljanje tekućine može dovesti i do drugih vrlo opasnih nuspojava. Često se zna dogoditi da koža na edematoznom tkivu popuca što može dovesti do sekundarnih infekcija, a kod dijabetičara posebno treba biti oprezan jer nerijetko ovakve naizgled bezazlene pojave na kraju mogu rezultirati i amputacijama.

Visoki unos loših ugljikohidrata također može povisiti krvni tlak zbog povećanog zadržavanja tekućine što opet može rezultirati oboljenjem kardiovaskularnoga sustava.

Ne smijemo zanemariti ni činjenicu da veliki unos loših ugljikohidrata neminovno dovodi do debljanja što za posljedicu ima jako puno loših zdravstvenih prognoza.

Jedite dobre, složene, cjelovite ugljikohidrate i onda ćete prevenirati sve prije navedene tegobe.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni