što se događa kad smanjimo unos kalorija

Što se događa kad smanjimo unos kalorija

Objavljeno: 5. travnja 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, Fitometabolička metoda mršavljenja

Premali unos kalorija često puta može biti itekako štetan za zdravlje. Obično sa smanjivanjem unosa kalorija dolazi i do smanjivanja unosa važnih mikro i makro nutrijenata što može izazvati vrlo opasne posljedice po zdravlje ili čak ugroziti i sami život. Organizam za bilo koju funkciju koju obavlja mora imati na raspolaganju određeni broj kalorija kako bi mogao zadanu zadaću izvršiti bez imalo zadrške. Ukoliko drastično smanjimo unos kalorija počnu se crpiti određene zalihe koje organizam pohranjuje upravo za situacije kada se nalazi u stanju ugroženosti. U takvim situacijama mi počinjemo mršaviti ali ukoliko smo dugotrajno izloženi smanjenom unosu kalorija to zaista može biti jako opasno po zdravlje. Takve situacije ne dovode samo do gubitka kilograma nego često do velikih zdrastvenih problema poput hormonalnih dizbalansa,izostanka menstruacije, avitaminoze, osteoporoze, anoreksije, nervoze… . Da bi izgubili kilograme zaista nije potrebno drastično smanjivati unos kalorija jer ne samo da ćete naštetiti Vašem zdravlju nego čim počnete normalno jestiti, napominjemo ne se pretrpavati, nego samo jestit normalne količine svi izgubljeni kilogrami odmah će se vratiti ( yo-yo efekt ).

Dnevni zahtjevi

Prema Mayo Klinici Vaši dnevni kalorijski zahtjevi ovise o spolu, dobi, veličini i sastavu tijela te dnevnoj razini aktivnosti. Kada dugotrajno konzumiramo više kalorija nego što nam je potrebno a uz to ih ne tršimo, tijelo višak kalorija pohranjuje kao masnoću što dovodi do debljanja. Kada pak smanjimo unos kalorija ispod razine koja je potrebna organizmu za obavljanje određenih zadaća on poseže za zalihama i troši masne naslage. Ukoliko ste muškarac nikako nebi smjeli unositi ispod 1500 kalorija, a žena ispod 1200 kalorija.

Metabolizam i smanjen unos kalorija

Ukoliko smanjimo unos kalorija to će rezultirati mršavljenjem, ali ukoliko dulje vrijeme malo jedemo tj. i dalje unosimo malo kalorija u organizam to će usporiti mršavljenje.
Jestit manje od 1500 tj. 1200 kalorija znači izgladnjivati organizam, što će dovesti do automatske samoobrane organizma od gladi i drastičnog usporavanja metabolizma. Nakon vraćanja u normalni režim prehrane prvo što Vaš organizam čini je to da sve što dobije skuplja u zalihe ( čitaj masne naslage ) i tako se mi ponovno expresno udebljamo. Dakle formula mršavljenja nije u smanjenju broja kalorija nego u ubrzanju metabolizma.

Opasnosti po zdravlje

Konzumiranje premalo kalorija kroz duži period itekako može biti štetno po Vaše zdravlje. Ne samo da lišavate Vaše tijelo dostatnog broja kalorija potrebnih za normalno funkcioniranje organizma nego mu uskraćujete i esencijalne hranjive tvari. Vrlo brzo pogoršati će Vam se krvna slika, prorjediti kosti, izostati menstruacija, poremetiti hormonalni balans, koža će Vam se isušiti, stanjiti će Vam se kosa i početi ispadati, srce Vam može početi nepravilno raditi, krvni tlak može postati opasno nizak, može Vam se pojaviti zatvor i neprirodan umor.

Zaključak

Ukoliko trebate smršaviti nemojte to raditi na svoju ruku, posavjetujte se s Vašim lječnikom ili kvalificiranim stručnjakom za mršavljenje. Zdravi način gubljenja kilograma podrazumjeva kvalitetnu prehranu bez gladovanja, umjerenu tjelovježbu, rad na ubrzanju metabolizma i podršku stručne osobe koja će Vas voditi do cilja bez da ugrozite zdravlje. Samo takvim pristupom vrlo brzo će te doći do cilja a kilogrami Vam se neće vratiti.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>