sto-prije-mrsavljenja

Što morate znati prije nego krenete na mršavljenje?

Objavljeno: 1. lipnja 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, Fitometabolička metoda mršavljenja

1) Budite čvrsti u odluci

Nikada nemojte krenuti na mršavljenje ako zaista niste odlučni u toj namjeri i ako to smatrate nečim što u Vama izaziva osjećaj prisile. Mršavljenje trebate doživjeti kao nešto pozitivno, nešto što će unaprijediti Vaše zdravlje, produžiti život i učiniti ga kvalitetnijim, a ne smijete zaboraviti niti estetski aspekt mršavljenja jer ipak mršavi i elegantni ljudi su općenito prihvaćeniji u društvu. Stoga mršavljenje doživite kao najveći dar koji možete podariti svome tijelu.

2) Nabavite prave namirnice

Prvo što morate napraviti kada se odlučite na mršavljenje je ”čišćenje” hladnjaka i ostave. Izvadite sve namirnice koje Vam mogu usporiti sami proces mršavljenja ili ga čak učiniti nemogućim. Nabavite proizvode od cjelovitih žitarica (tjesteninu, brašno, kruh – bilo bi najbolje da ga sami napravite no ako niste u mogućnosti dobar će biti i onaj iz trgovine npr. tamni raženi), neglaziranu integralnu rižu, orahe, bademe, puno voća i povrća, nemasne mliječne proizvode, nemasno meso poput piletine, puretine, teletine, svinjetine, govedine također ne zaboravite na ribu i plodove mora. Obavezno se opskrbite dobrim masnoćama poput maslinova ulja. Opskrbite se raznim vrstama čajeva (za mršavljenje, zeleni, olonge… ), mineralnom vodu, a od zaslađivača koristite isključivo steviju.

3) Vodite dnevnik mršavljenja

Obavezno u dnevnik unosite sve, ali baš sve namirnice koje tijekom dana konzumirate u točnom vremenskom periodu jer je to najbolji način da Vi i/ili stručna osoba koja će Vas pratiti uvidite u čemu i u kojem trenutku nastaju eventualne greške. U dnevnik unosite i sve fizičke aktivnosti tako da imate cjelovitu analizu. Bilo bi dobro da se svako jutro u isto vrijeme nakon što ste obavili jutarnju toaletu izvažete i također upisujete rezultate jer kada proces mršavljenja započne, vjerujte, to će biti itekako snažan motivator za ustrajanje u samom procesu mršavljenja.

4) Pijte dovoljno vode i biljnih čajeva

Nebrojene studije pokazale su da unošenje dovoljno vode, a posebno određenih biljnih čajeva može doprinijeti bržem sagorijevanju kalorija. Štoviše jedna od studija bavila se utjecajem pijenja vode prije i poslije obroka te je dokazano da su rezultati bili puno bolji kod ispitanika koji su pili vodu prije obroka od onih koji nisu. Nerijetko naše tijelo već kod blage dehidracije nam šalje signale poput umora i malaksalosti, ali mi to često potpuno neopravdano pripisujemo gladi pa taj navodni nedostatak energije pokušavamo nadoknaditi najčešće brzim i nezdravim obrokom. Velika je važnost u konzumiranju ljekovitih biljnih čajeva jer ne samo da oni sprječavaju dehidraciju nego mogu znatno ubrzati metabolizam i sam proces mršavljenja te stoga uvijek pri ruci imajte šalicu čaja.

5) Jedite sve nutrijente

Vrlo je bitno da shvatite kako je naš organizam zaista savršeno djelo i da mu je za pravilan rad i funkcioniranje izrazito bitan unos apsolutno svih nutrijenata. Važno je i neophodno svakodnevno unositi bjelančevine, ugljikohidrate, masti, vitamine, minerale, enzime itd. i samo tako će naš organizam moći pravilno funkcionirati, a vi ćete na potpuno prirodan i zdrav način doći do idealne težine.  Ne pokušavajte prevariti organizam i jesti samo jedan nutrijent, a druge zanemariti jer možda ćete na taj način brzo izgubiti par kilograma, ali ćete ih vjerujte još brže vratiti i usput napraviti ogromnu štetu Vašem zdravlju. Vaš tanjur mora biti šarolik i raznovrsan, a nikako monoton, dosadan i neukusan.

6) Nikada ne preskačite doručak

Jedno od prvih pravila zdrave prehrane i učinkovitog mršavljenja je da nikada ne smijete preskočiti doručak. Doručak bi trebao biti najkasnije sat vremena nakon ustajanja jer će on dati snažan poticaj našem organizmu da pokrene još uvijek uspavani metabolizam i da započne ubrzano sagorijevanje kalorija. Preskakanjem doručka samo otežavamo naše mršavljenje jer na taj način usporavamo metabolizam i sam proces mršavljenja, a to nam nikako nije cilj. Doručak mora biti pravilno izbalansiran i mora sadržavati proteine, složene ugljikohidrate i malo dobrih masnoća. Započnite dan s purećom šunkom na šniti raženog kruha, rajčicom prelivenom s maslinovim uljem, nemasnim jogurtom i šalicom nekog biljnog čaja koji potiče mršavljenje.

7) Izbacite sokove

Puno puta nismo ni svjesni koliko nepotrebnih kalorija unosimo putem raznih sokova, gaziranih pića, energetskih napitaka. Osim što je većina takvih napitaka vrlo nezdrava, oni nam pomalo ali vrlo temeljito svakodnevno gomilaju neželjene kilograme. Pročitajte na bočici nekoga gaziranoga pića koliko sadrži šećera u gramima na 100ml pa onda to usporedite s količinom šećera u vrećicama (5g) što dobijemo uz kavu u kafićima te ćete zasigurno ostati zaprepašteni koliku količinu šećera u sebe unosite sam tim jednim napitkom. Savjetujemo da umjesto sokova naručite običnu mineralnu vodu, kavu bez šećera, biljni čaj ili limunadu zaslađenu stevijom. Što se tiče alkoholnih pića ona su strogo zabranjena u količinama većim od pola do čaše vina uz obrok, a po mogućnosti  neka to bude crno vino jer obiluje mnoštvom polifenola.

8) Krećite se

Danas je sjedilački način života postao svakodnevica i krećemo se manje nego ikad prije. Sve naše dnevne aktivnosti su vezane uz stol, kompjuter, auto, lift i sl.,  a tako je malo potrebno da se pokrenemo i što je najvažnije da pokrenemo naš usporeni  metabolizam. Uvedite u svakodnevicu barem pola sata brzog hodanja, ponavljam brzog hodanja, a ne šetanja i razgledavanja izloga. Na posao idite pješice ili barem jedan dio puta zamijenite pješačenjem, ne koristite lift već stepenice, vozite se biciklom i uz put uživajte u prirodi to će vas opustiti. Ukoliko ste u mogućnosti kupite kućni bicikl i svaki dan dok gledate svoju najdražu emisiju odvozite barem pola sata do 45 min. Za mršavljenje i pokretanje metabolizma najbolje su aerobne vježbe i vježbe istezanja u kombinaciji s dizanjem laganih utega. Preveliki, naporni i intezivni treninzi nisu preporučljivi, ne donose rezultate i štoviše remete hormonalnu ravnotežu i cjelokupnu homeostazu.

9) Priuštite si dovoljno sna

Možda će Vam zvučati nevjerojatno, ali san je također vrlo važan u procesu mršavljenja i zbog njega ćete lakše i brže smršaviti. Jedna opsežna studija provedena na Case Western Reserve University na uzorku od 68 000 žena nedvojbeno je dokazala da žene koje su spavale sedam sati i više u odnosu na žene koje su spavale pet sati i manje izgubile više kilograma. Razlog  leži u tome što smanjenje sna uzrokuje smanjenu razinu hormona leptina, a povećava razinu  hormona grelina. Visoka razina grelina stimulira apetit dok niska razina leptina nas čini uvijek gladnima pa čak i nakon jela. Stoga jastuk pod glavu i mirno spavajte.

10) Nema stresa, nema predaje

Stres sam po sebi ni u jednoj prilici nije dobrodošao pa tako ni kada smo na programu mršavljenja. Ne smijete se živcirati ili imati grižnju savjesti zato što ćete vjerojatno u nekom trenutku posrnuti i napraviti nešto što se ne preporuča programom mršavljenja. Bili ste pozvani na rođendan i niste mogli odoljeti svim delicijama i naravno zgriješili ste ili je nedjeljni obiteljski ručak bio tako slastan i jednostavno se niste mogli suzdržati i malo ste pretjerali itd. Ne brinite svima se to događa samo imajte čvrst karakter i nakon te ”pogreške”  nastavite dalje s istim programom. Već sljedeći obrok neka bude u skladu s programom mršavljenja i ništa se strašno neće dogoditi. Ponavljam, morate imati veliku snagu volje i nikako ne odustajte zbog trenutnog neuspjeha. Vi vodite rat, a to je bila samo jedna bitka i to beznačajna.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>