sol

SOL I DIJETA

Objavljeno: 13. lipnja 2014 | Od: admin | Blog, Zdrava prehrana i zdravlje

Sol ili natrij klorid neizostavna je namirnica koju svakodnevno upotrebljavam u našoj prehrani. Gotovo da u svakom obroku na ovaj ili onaj način konzumiramo određenu količinu soli a da pri tome nismo toga niti svjesni.

Sol je neophodna za normalno funkcioniranje našega organizma jer sudjeluje u vrlo bitnim fiziološkim procesima kao što su provođenje živčanih impulsa, kontrahiranju i opuštanju mišićnih vlakana, regulaciji ravnoteže vode i minerala. U prevelikim količinama ona je pravi ubojica našega zdravlja i započetih dijeta jer može dovesti do povišenoga krvnoga tlaka, moždanoga udara te bolesti srca. Zbog konzumacije prevelike količine soli u organizmu dolazi do nakupljanja viška tekućine što između ostaloga dovodi i do nakupljanja viška kilograma.

Svatko tko se odluči krenuti na neku dijetu ili jednostavno se želi zdravo hraniti mora uzeti u obzir činjenicu da konzumacija soli mora biti smanjena ali nikako isključena iz prehrane jer bi i to moglo ugroziti zdravlje i započetu dijetu a posebno u ljetnim mjesecima kada se pojačano znojimo i tako iz sebe izbacujemo sol. 

Koliko soli dnevno konzumirati?

Prema navodima stručnjaka odrasli potpuno zdravi muškarac starosti do 50 godina ne bi trebao konzumirati više od jedne čajne žličice soli tj.2300 miligrama dnevno. Međutim osobe starosti iznad 50 godina, pretile osobe, osobe s povišenim krvnim tlakom, dijabetičari ne bi smjeli konzumirati nikako više od 1500 miligrama soli dnevno. Stoga su nutricionisti s Harvard School of Public Health, American Heart Association i Center for Science in the Public Interest pozvali američku vladu da snize gornju granicu i daju preporuke o unosu soli od 1500 miligrama dnevno što je otprilike 2/3 čajne žličice soli. 

Par savjeta kako smanjiti konzumaciju soli

-Jedite čim više svježih sezonskih namirnica a Vaše salate začinjajte svježim začinskim biljem i citrusnim sokovima. Izbjegavajte prerađenu hranu jer ona sadrži puno skrivene soli.

-Ako konzumirate konzerviranu ili smrznutu već pripremljenu hranu onda nastojte da

sadrži manje od 300 mg natrija po obroku.

-Smanjite svoje obroke jer je pravilo da što je veći obrok to je i veća količina soli u njemu ili jednostavno počnite pomalo smanjivati Vašu uobičajnu dozu soli na koju ste navikli a to će Vam dodatno pomoći i ako ste na nekoj dijeti . Vaši okusni pupoljci koji se nalaze u ustima vrlo brzo se naviknu na smanjenu količinu soli i hrana će Vam opet biti jednako ukusna.

-Pijte puno vode i biljnih čajeva jer ćete tako pomoći organizmu da se riješi viška nakupljene soli. 

Reference:

Harvard School of Public Health: Lower Salt and Sodium

Harvard School of Public Health: Salt Reduction Strategies

University of Maine: Sodium Content of Your Food

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>