mjerenje šećera

SMRŠAVITE I SPRIJEČITE DIJABETES

Objavljeno: 7. srpnja 2014 | Od: admin | Blog, Zdrava prehrana i zdravlje

Ako držite težinu pod kontrolom, aktivni ste a uz to se pravilno hranite tada postoji vrlo velika vjerojatnost da ćete spriječiti pojavu dijabetesa tipa 2, uvjeravaju nas stručnjaci s Harvarda.

Imamo dobre i loše vijesti kada je u pitanju dijabetes tipa 2 kažu stručnjaci. Loša vijest je da ova opaka bolest pogađa sve mlađu populaciju te da je stopa oboljelih općenito u porastu jer su ljudi sve deblji i sve manje fizički aktivni.

Dobra vijest je da se to može spriječiti.

Ako imamo težinu pod kontrolom a uz to smo i fizički aktivni ova će nas bolest vjerojatno zaobići. Pravilna i izbalansirana prehrana je temelj dobroga zdravlja ali kod dijabetesa tipa 2 ona je i jedan od presudnijih faktora. Obolimo li od ove zaista podmukle bolesti s pravilnom prehranom  možemo je u dobroj mjeri ublažiti i držati pod kontrolom. Trebamo jesti cjelovite žitarice a u potpunosti izbaciti rafinirane žitarice i gazirana slatka pića. Masnoće moraju biti zdrave kako bi štitile naše krvne žile koje su posebno ugrožene kod ove bolesti. Također moramo ograničiti unos crvenoga mesa, hamburgera, svinjskih odrezaka a gotovo u potpunosti smanjiti unos mesnih prerađevina poput hrenovaka, pašteta ali i slanine i kobasica.  Trebamo čim više konzumirati zdrave proteine kao što su orašasti plodovi, grah, riba i perad.

Evo pet brzih savjeta s Harvard School of Public Health Nutrition kako spriječiti dijabetes. 

1) Više vježbajte a manje gledajte televiziju.

Redovita tjelovježba sama po sebi može smanjiti rizik od pojave dijabetesa. Također redovita vježba pomoći će nam da lakše smršavimo i održavamo težinu pod kontrolom. Izaberite tjelesnu aktivnost u kojoj uživate i to činite svaki dan. Neke studije kažu da 2 sata dnevno gledanja televizije povećava  rizik za dobivanja dijabetesa za čak 20%.

2) Pokušajte smršaviti i držati težinu pod kontrolom.

Najbolja stvar koju možete učiniti u prevenciji dijabetesa je držati težinu pod kontrolom. Ako već imate višak kilograma i trebate smršaviti onda to napravite polagano na zdrav način i pod kontrolom stručnjaka kako ne bi dodatno ugrozili zdravlje. Mi Vam preporučujemo fitometaboličku metodu mršavljenja jer ćete s njom na potpuno zdrav i prirodan način izgubiti samo masno tkivo a to i jest bit pravilnoga mršavljenja.

3) Odaberite zdrave masti i proteine a izbjegavajte crveno i prerađeno meso.

Nedvojbeno je dokazano da prehrana bogata mono i polinezasićenim masnoćama može pomoći smanjiti rizik od dijabetesa i bolesti srca. Maslinovo ulje, avokado, orašasti plodovi i sjemenke dobar su izvor zdravih masnoća. Kada god možete slaninu, kobasice, hrenovke ali i slasne i masne goveđe i svinjske odreske zamijenite pilećim, purećim ili ribljim. Jedite grah, slanutak, leću jer su oni dobar izvor bjelančevina.

4) Usredotočite se na voće i povrće.                    

Prehrana bogata cjelovitim žitaricama može Vam pomoći smanjiti rizik od dijabetesa i držati apetit pod kontrolom. Izaberite dobar izbor integralne hrane i voća jer oni obiluju mnoštvom vitamina, minerala, enzima, vlakana a njihova konzumacija nam donosi velike zdravstvene benefite.

5) Izbjegavajte rafinirane ugljikohidrate i zaslađena pića.

Bijeli kruh, bijela riža, bijela tjestenina, krumpir, slatki sokovi, kolači uzrokuju brzo i žestoko povećanje šećera u krvi. To za posljedicu ima debljanje ali dugoročno dovodi i do “iscrpljivanja ” gušterače i pojave dijabetesa tipa 2. Da biste to izbjegli jedite integralne namirnice i proizvode od njih, izbjegavajte šećer a pijte vodu i čajeve.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>