Pistacio pravilan odabir za užinu

Pistacio – pravilan odabir za užinu

Objavljeno: 15. siječnja 2015 | Od: Mag. nutr. Tea Ištvanić | Blog, Mršavljenje uz pomoć prirode, NASLOVNA

Orašasti plodavi su sastavni dio uravnotežene prehrane. Skupini orašastih plodova pripadaju: bademi, orasi, kikiriki, kesteni, lješnjaci, pistacio, ali i mnogi drugi koji ne rastu u našem podneblju, poput indijskog orašćića.

Isto tako, grickalice mogu biti sastavni dio uravnotežene prehrane. Idealnom užinom se smatra unos one namirnice koja sadrži proteine, prehrambena vlakna, a ima vrlo malo dodanog šećera, poput pistacija. Pistacio je jedna od najpoznatijih grickalica. Ukoliko se ograniči unos pistacia na šaku dnevno, predstavlja idealan odabir za užinu.

Prema Američkom Ministarstvu Poljoprivrede (USDA), jedan prženi ili slani pistacio sadrži oko 4 kcal (3.6 kcal), što bi značilo da, u prosjeku, 25 (28) komada pistacija daje oko 100 (100.8) kcal, 1.5 grama prehrambenih vlakana (6 % preporučenog dnevnog unosa), 3.5 grama proteina. Isto tako, 25 komada pistacia ima približno oko 15 g.

Budući da su orašasti plodovi poznati po velikom sadržaju masti, potrebno je ograničiti unos istih, ali NE i izbaciti orašaste plodove iz svakodnevne prehrane jer sadrže brojne hranjive tvari potrebne ljudskom organizmu. Naime, orašasti plodovi pa tako i pistacio sadrže vrlo malo masnoća koje bi trebalo izbjegavati-zasićene masne kiseline. Lipidni profil pistacia pokazuje da sadrži čak 90 % nezasićenih masnih kiselina (mono i polinezasićenih). Nezasićene masne kiseline reduciraju rizik od razvoja kardiovaskularnih oboljenja. Jedno serviranje pistacia (28.35 g) sadrži: 13 g ukupnih masti, od čega 7 g mononezasićenih masnih kiselina te 4 g polinezasićenih masnih kiselina.

Bogati izvor vitamina B6

Pistacio predstavlja dobar izvor vitamina B6. Vitamin B6 sudjeluje u proizvodnji neurotransmitera i crvenih krvnih stanica. Isto tako, organizam koristi vitamin B6 u konverziji aminokiseline homocistein u drugu aminokiselinu ( protein-building amino acid) i time uklanja homocistein iz krvi. Na navedeni način se održava zdravlje kardiovaskularnog sustava. Jedno serviranje pistacia osigurava 0.3 mg vitamina B6. Dnevne potrebe su 1.3 mg.

Pistacio je i dobar izvor kalija, magnezija i fosfora.

Konzumacija pistacia i željezo

Jedno serviranje pistacia sadrži 1 mg željeza, tj. jednim serviranjem pistacia osigurava se 6 % dnevnih potreba u žena te 14 % dnevnih potreba u muškaraca za željezom. Željezo je sastavni dio hemoglobina, koji se nalazi u crvenim krvnim stanicama. Time omogućuje prijenos kisika do svih stanica organizma.

Istraživanja

Kinesko istraživanje, objavljeno 2012. godine, pokazalo je da visoka konzumacija pistacia ne vodi ka povećanju tjelesne mase. Tijekom 12-tjednog praćenja ispitanici su konzumirali 1,5 ili 2,5 serviranja pistacia svaki dan (1 serviranje: 28.35 g). U oba slučaja, nije uočeno povećanje tjelesne mase niti opseg struka u ispitanika.

Istraživanje provedeno 2011. godine na Eastern Illinois University, pokazalo je da odabir pistacia s ljuskama može dovesti do smanjenog unosa kalorija. Ispitanici su podijeljeni u dvije skupine. Jedna skupina je kozumirala pistacio s ljuskama te je unijela 216 kcal, dok je druga skupina konzumirala već očišćeni pistacio te unjela 264 kcal. Isto tako, osjećaj sitosti i zadovoljstva bio je gotovo isti kod obje skupine. Naime ljuske pistacia djeluju na našu psihu. One nam pomažu uvidjeti koliko smo zapravo pistacia konzumirali.

Neka vaš odabir za užinu svakako bude i pistacio.

Izvori:

Kennedy-Hagan, K., Painter, J.E., Honselman, C., Halvorson, A., Rhodes, K., Skwir., K. (2011) The effect of pistachio shells as a visual cue in reducing caloric consumption. Appetite, 2, 418-420.
U.S. Department of Agriculture, Agricultural Research Service. 2007. USDA National Nutrient Database for Standard Reference, Release 27. Basic Report,
Home Page . Pristupljeno 10. sijećnja 2015. godine.
Wang, X., Li, Z., Liu, Y., Lv, X., Yang, W. (2012) Effects of pistachios on body weight in Chinese subjects with metabolic syndrome. Nutr. J. 11, 2-6.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni