Mršavljenje bez dijete

Mršavljenje bez dijete

Objavljeno: 25. listopada 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Da li je moguće smršaviti a ne biti na dijeti?

Jedno od najčešćih pitanja koje puno puta izgovore ljudi koji trebaju smršaviti je: ” Da li mogu smršaviti a ne biti na dijeti ? ”  Ovo pitanje je vječita enigma -na žalost kod velike većine uvriježena je kriva informacija da se smršaviti jedino može ako si na dijeti, a pod tim se misli prvenstveno na gladovanje. Godinama su nas obmanjivali da možemo smršaviti i biti vitki samo ako unosimo manje energije a više je trošimo . Zanemarivale su se neke nepobitne zdravstvene činjenice, zatvarale su se oči pred očitim dokazima kojima smo svi svjedočili a to je da neki ljudi puno jedu a uz to su svejedno mršavi, dok drugi puno manje jedu ali su svejedno debeli . Nije se uzimalo u obzir kakav je hormonalni status ili kakav metabolizam ima pretila osoba, kakvo je stanje njenih crijeva ili koju i kakvu hranu konzumira itd. Samo je bio bitan matematički izračun – koliko si unio kalorija u organizama i koliko si kalorija potrošio. Međutim mi nismo strojevi i kao što je meni moj profesor iz fiziologije rekao (već na drugoj godini fakulteta) da u medicini gotovo nikada dva plus dva ne daje četiri, tako i ja danas odgovorno tvrdim da vaš organizam nije program vašega kompjutera. Za uspješno i zdravo mršavljenje nije potrebno biti na dijeti u kojoj ćete gladovati, već treba dovesti organizam u stanje homeostaze tj.dobro ga ubalansirati i onda će kile sama po sebi nestati.

U Fitometaboličkoj metodi mršavljenja se ne gladuje – to nije dijeta !!!

Uspješno mršavljenje ne podrazumijeva dijetu koja propisuje gladovanje, nego upravo suprotno, način prehrane koji uključuje sve nutrijente, gdje ni slučajno ne smijete gladovati. Vaša hrana prije svega mora biti raznolika, ukusna i mora biti dostatna da utaži vašu glad. Upravo zato naša Fitometabolička metoda mršavljenja nije dijeta i udovoljava svim zdravstvenim kriterijima. Ova metoda je lako provediva jer možete smršaviti a da pri tome niti u jednom trenutku niste gladni. Izuzetno je zdrava jer inzistira na ukusnim obrocima koji su nutritivno bogati jer sadrže obilje bjelančevina, ugljikohidrata, zdravih masti, puno vitamina, minerala,antioksidansa… Fitometabolička metoda nije zasnovana na zabranama i na frustrirajućim brojanjima kalorija nego upravo suprotno – na slobodi uživanja u zdravoj prirodnoj hrani i svim zdravstvenim blagodatima koje takva nutritivno bogata i dobro izbalansirana hrana daje našemu organizmu.

Zašto se debljamo?

Da bi znali zašto se debljamo moramo duboko zaviriti u naš organizam i za početak proći kroz kratki tečaj nekih hormona koji su nam posebno u ovom slučaju bitni.

Dakle, kada pojedemo hranu, u jednom vrlo složenom procesu, ona nam dospije u crijeva i onda se putem crijevnih resica apsorbira u krv. Takva hrana u krv dolazi u obliku glukoze i tada gušterača izlučuje hormon inzulin koji sudjeluje u prebacivanju glukoze (šećera) iz krvi do naših stanica kako bi one mogle normalno raditi i održavati naš organizam. U normalnim okolnostima dio glukoze se iskoristi u metabolizmu a ostali dio glukoze se pospremi u mišićima i jetri u obliku glikogena (rezervi šećera). Ova rezerva glikogena kada ustreba može se aktivirati jedino pod utjecajem glukagona – hormona kojega također izlučuje gušterača. Glikogen iz mišića koristi se za rad mišića kada nema dotoka svježe glukoze iz krvi, a glikogen iz jetre se koristi između ostaloga za rad mozga. U normalnim okolnostima međusobni odnos hormona inzulina i glukagona je u besprijekornoj ravnoteži i čim ponestane glukoze iz krvi, organizam to nadoknađuje uzimanjem glukoze iz rezervi tj.glikogena. Dakle samo kada su ova dva hormona u ravnoteži naš organizam funkcionira savršeno i mi se ne debljamo.

Kada nastaje problem – kada se počinjemo debljati ?

U onom trenutku kad konzumiramo loše izbalansiran obrok prepun loših ugljikohidrata i masti, i kada ti loši nutrijenti naglo dospiju u krv tad gušterača počinje naglo lučiti jako puno inzulina te tada nastaju pravi problemi. Velika količina inzulina naglo, velikom brzinom “čisti” krv od šećera ( glukoze ) tjerajući glukozu u stanice. Koliko će takve glukoze stanice potrošiti prvenstveno ovisi o brzini metabolizma samih stanica. Neki ljudi imaju jako brz metabolizam pa mogu spaliti puno više glukoze od drugih (to su oni ljudi koji mogu puno pojesti a nisu debeli). Sva ona glukoza koja se ne potroši u metabolizmu i ne pohrani u obliku glikogena, pretvara se u mast i pohranjuje u masnim zalihama (trbuh, bedra, stražnjica) i mi se debljamo.

Poslije takvih loših obroka gotovo uvijek padamo u hipoglikemije a organizam nam gotovo ovisnički traži nešto slatko i tada mi posežemo za desertom.

Jeste li se ikada zapitali: Zašto nam poslije obilnoga ručka organizam traži nešto slatko?

Odgovor je zapravo jednostavan. Loš obrok je izazvao naglo i veliko lučenje inzulina, a on je u potpunosti “očistio” krv od glukoze. U takvoj krvi više nema hrane za vaš mozak a zbog velike količine inzulina u krvi blokira se lučenje

glukagona i zbog toga se ne može iskoristiti rezervna energija pohranjena u glikogenu i mastima. U takvoj situaciji kada vaš mozak gotovo nema na raspolaganju neophodnu hranu za svoj rad i održavanje organizma na životu , mozak panično zove na uzbunu: “DAJTE MI HRANE JER NE MOGU RADITI” i vi posežete za dodatnim kalorijama u obliku brzih i loših šećera. I tako to ide u krug, reklo bi se začarani krug, a ja bih rekao vrlo opasan krug debljanja i lošeg zdravlja.

Zašto moje stanice sporije rade? Zašto je moj metabolizam usporen?

Postoji više razloga zašto je nečiji metabolizam brz a nečiji spor, ali puno puta smo mi sami sebi krivci zašto je to tako.

Način prehrane, količina hrane koju konzumiramo, hipokalorijske dijete, vrijeme i učestalost hranjenja, fizička aktivnost, pijenje nekih lijekova … i mnogo još drugih faktora može biti od velikog utjecaja na to kakav ćemo imati metabolizam.

U velikoj većini slučajeva ljudi koji jedu više manjih ali češćih obroka su u pravilu mršavi, za razliku od onih ljudi koji jedu jednom, eventualno dva puta dnevno. Isto tako ljudi koji doručkuju odmah nakon ustajanja nemaju probleme s kilogramima, dok ljudi koji preskaču doručak ili prvi puta jedu oko podneva imaju itekakvih problema.

Svi vi koji ste prošli hipokalorijske dijete, dakle dijete gdje ste gladovali, doživjeli ste yo-yo efekt jer su vam se kilogrami brzo vratili i to u većem obimu nego prije takve dijete. Vaš organizam je takvu dijetu prepoznao kao opasnost i jednostavno je usporio sve funkcije i tada je počeo trošiti minimum kalorija da može što duže izdržati s toliko malo energije koju dobiva. Evo jedne zgodne usporedbe : kada vaš mobitel dođe na 5% kapaciteta baterije on ne dozvoljava nikakve druge funkcije osim poziva da bi što duže baterija trajala. Isto tako funkcionira i vaš organizam. Kasnije, kada nakon takve dijete počnete normalno jesti (dakle, ne prejedati se) zbog toga što sad organizam radi sporije, on jednostavno svu hranu ne može sagorjeti već ju gomila u masne naslage i mi se debljamo velikom brzinom.

Kako ubrzati metabolizam?

Ako želite imati brz metabolizam onda morate imati redovite i dostatne obroke, ne smijete gladovati i biti na dijetama. Umjerena fizička aktivnost također je snažni pokretač metabolizma ali naglašavam umjerena – nikako pretjerana i iscrpljujuća. Metabolizam se također može ubrzati i ljekovitim biljnim čajevima i određenom hranom, ali više o tome drugi puta.

 

Dakle može se smršaviti bez dijete a za to je najbolji primjer Fitometabolička metoda mršavljenja gdje se mršavi bez gladovanja, na potpuno prirodan i zdrav način.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni