motivacija za gubitak težine

Motivacija za gubitak težine: Tips & Tricks

Objavljeno: 27. prosinca 2014 | Od: dr.sc Neda Fleur Janovski, komunikolog, intuitivni terapeut za odrasle i djecu | Blog, Motivacijski kutak, NASLOVNA

Odlučili ste regulirati svoju telesnu težinu? Odlično! Sigurna sam da ste se dobro pripremili. Sigurna sam i da ste donijeli odluku kako započinjete od ponedjeljka, a da ste vikend proveli uživaući u svemu onome što mislite da narednih tri-četiri mjeseca nećete moći jesti. Sve ste unaprijed pripremili, napravili plan, jelovnik za barem dva, tri tjedna unaprijed, pa tako puni elana krećete se obračunati sa viškom kilograma koji vas smataju.

Naravno, vi ste to isto pokušavali i prije, ali ovaj puta – govorite sami sebi – ovaj ću puta stvarno uspjeti. Uklonili ste sve slatkiše iz kuhinje, ponosno odbijate komad torte na proslavi prijateljičinog rođendana. Sladoled? nema šanse da ga stavite u usta. Jer stvarno, pa vi ste na dijeti!

A onda, nakon otprilike dva tjedna dijete, vaša motivacija počinje naglo slabiti. Dosadilo vam je pirjano povrće svake večeri, kravlji sir vam nitko ne smije niti spomenuti, a za malo, samo malo slatkog spremni ste dati život. „Zašto bi mi naudilo malo slatkog?“ pitate se i već jurite u prvu slastičarnicu. I tako jednom, a iza jednom uvijek postoji i drugi, treći i četvrti put. Gotovo je s dijetom, vraćate se starim navikama i s osjećajem gubitka samopouzdanja kojeg brižjlivo pospremate negdje duboko u sebi da se ne bi još i s tim opterećivali.

Da se sve opisano ne bi dogodilo, postoje različite motivacijske tehnike o kojima ću pisati narednih tjedana. One nisu samo rezultat mog isčitavanja brojnih stručnih knjiga (ne znam im broja), saznanja u radu s ljudima (to mi je poziv), one su rezultat mog vlastitog iskustva dugogodišnje ratnice protiv viška kilograma, bitke u kojoj sam nakon puno godina napokon pobijedila.

Ali prvo vam moram reći sljedeće: kilograme niste natukli od danas do sutra, pa zašto onda očekujete da ćete ih skinuti preko noći? Trajni gubitak težine je ipak malo sporiji proces, a hoćete li uspjeti ovisi samo o vama. I vašem stavu!!!

Danas ćemo razgovarati o postavljanu ciljeva.

Savjet prvi: postavite realne ciljeve!

Ako ste kao cilj odlučili izgubiti 10 kilograma u mjesec dana primjenjujući neku instant dijetu, moram vas odmah razočarati. Ne samo da ćete te kilograme instant i vratiti, nego ćete dobiti još nekoliko novih, naštetiti zdravlju, smežurati kožu, omlohaviti mišiće. Želite li tako izgledati? Sigurna sam da odmahujete glavom dok ovo čitate. Nitko to ne želi.

Zaboravite dijetu, promijenite način prehrane. Sva istraživanja pokazuju da je gubitak 1-1,5 kilograma tjedno potpuno realan cilj. Na taj ćete način dati svom tijelu priliku da se navikne na novi režim prehrane, da prihvati i počne na zdrav način koristiti vaše unutarnje zalihe (višak kilograma) koje ste mu tako velikodušno natovarili da nosi tolike godine. A što je najvažnije, kad dođete do željene težine izgubljeni kilogrami se neće vratiti.

Što jesti i kako se zdravo hraniti, a pritome gubiti kilograme? Na našoj stranici imate veliki broj recepata koji će vam zasigurno pomoći da jedete zdravo, da jedete ono što volite, a da pri tome regulirate vašu tjelesnu težinu i gubite kilograme.

Donesite odluku i krenite! Drugi tjedan ćemo razgovarati o drugom motivacijskom savjetu: kako polagano krenuti s promjenom naših navika.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni