Kako ubzrati metabolizam

Kako ubrzati metabolizam i smršaviti

Objavljeno: 21. studenog 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Gotovo svakodnevno u svojoj praksi se susrećem s ljudima koji kažu da jako teško, uz sva odricanja, gube kilograme, da imaju kroničan nedostatak energije i neprirodno su umorni nakon obroka bogatih ugljikohidratima. Obično se žale da su gotovo preko noći dobili trbuh, imaju razne hormonalne poremećaje i počeli su nekako naglo stariti. Sve ove opaske koje gotovo redovito čujem od svojih klijenata ne govore ništa drugo nego da se kod njih radi o poremećenom i usporenom metabolizmu.
Naša fitometabolička metoda mršavljenja se prvenstveno zasniva na uravnoteženju vaših hormona i ubrzanju metabolizma, tj. na brzom i efikasnom sagorijevanju unesenih kalorija kako se one ne bi taložile u masne deponije. U onom trenutku kada uspostavimo hormonalnu ravnotežu i ubrzamo metabolizam vaše tijelo će jednostavno početi sagorijevati sav onaj višak nakupljenih masnih naslaga i vi ćete vrlo brzo opet imati puno energije a znakovi starenja će nestati.

Nekoliko savjeta za ubrzavanje Vašeg metabolizma:

Jedite kvalitetne makronutrijente

Vaša prehrana se mora bazirati na mršavim proteinima, zdravim masnoćama i složenim ugljikohidratima. Ovakva prehrana vam je garancija da ćete spriječiti metabolički poremećaj i usporeni metabolizam. Najveća opasnost se krije u jednostavnim ugljikohidratima poput šećera, bijeloga kruha, bijele riže, bijele tjestenine, koje treba maksimalno izbjegavati.

Morate češće jesti ako želite smršaviti

Da dobro ste čuli, ako želite ubrzati metabolizam i smršaviti, onda morate imati više češćih ali manjih obroka dnevno. Preskakanje obroka je jedno od najpogubnijih metoda koje ne da ne dovode do mršavljenja nego još i efikasno pomažu nagomilati kilograme. Ako vaše stanice zamislite kao pećnicu koja sagorijeva kalorije onda u pauzama između dva do tri obroka dnevno vatra u vašoj pećnici samo tinja, umjesto da bijesni i sagorijeva kalorije. Međutim, kada uvedete tri glavna obroka i dva međuobroka koji su uz to i pravilno izbalansirani, vi cijelo vrijeme potičete metabolizam da ubrzano radi i sagorijeva kalorije. Vaša vatra u vašoj pećnici tada stalno plamti i ne dozvoljava da se kalorije talože u masnoćama, već ih efikasno spaljuje čak i ako niste fizički aktivni.

U svakome obroku jedite proteine

Vaše tijelo teže probavlja proteine što znači da će vaš metabolizam potrošiti puno više kalorija da bi preradio proteine nego da ste pojeli neki drugi makronutrijent. Naravno u konzumaciji proteina treba biti umjeren ( 25-30 grama proteina po obroku ), trebamo uvijek birati proteine koje sadrže manje masnoća, a to posebno moramo pripaziti ako želimo smršaviti.

Pijte puno vode

Jednostavno rečeno vaše tijelo treba vodu da bi se normalno mogao odvijati metabolizam i sagorijevanje kalorija. Bez redovitoga i dostatnoga pijenja vode vaš će se metabolizam usporiti.

Krećite se

Čak i najjednostavnije lagano pješačenje znatno će doprinijeti ubrzanju metabolizma i povećanju energije za 20-tak %. Šetnja kroz prirodu smanjit će razinu vašega stresa, podići će vaše raspoloženje, otklonit će vam umor a uz sve to pokrenuti vaš uspavani metabolizam. Stoga kada ste god u mogućnosti šetajte. U početku to možda neće biti neke velike pješačke ture, ali vremenom probajte izdvojiti dnevno barem pola sata za pješačenje i vrlo brzo ćete osjetiti nebrojene benefite od ove jeftine a jako zdrave životne navike.

Radite na izgradnji mišića

Redoviti i umjereni treninzi snage ne samo da će pomoći da trenutno sagorijevate kalorije dok vježbate, nego će vam pomoći izgraditi mišić, a to će vam zapravo osigurati da i u stanju mirovanja vaš mišić sagorijeva kalorije. Samo dobro izgrađen mišić može sagorjeti puno kalorija. Iz istoga razloga moramo konzumirati dobre proteine poput nemasnog mesa, puretine, piletine, jaja, nemasnih mliječnih proizvoda jer je takva hrana bitna za izgradnju mišića.

Ne preskačite doručak

Preskakanje doručka je najlošija stvar koju možete napraviti ako želite smršaviti. Dokle god ne doručkujete vaš organizam radi usporeno jer štiti energiju koju ima da bi mogao što duže funkcionirati bez hrane koju u ovom trenutku nema. Kada doručkujete, šaljete signal organizmu da se pokrene i počne sagorijevati kalorije, pa u tom trenutku počinjete ubrzavati svoj metabolizam.

Dobro se naspavajte

Vaš organizam treba dovoljno sna kako bi mogao normalno funkcionirati i obavljati svoje zadaće. Istraživanja su pokazala da nakon spavanja od 8 sati i više dnevno imamo manju potrebu za hranom nego kada nedovoljno spavamo.

Nikada ne pokušavajte smršaviti uz hipokalorijske dijete

Nažalost, danas još uvijek postoje “stručnjaci” koji propisuju dijete u kojima se konzumira jako malo hrane čak i ispod 1000 kalorija dnevno. Takvi obroci su obično i loše izbalansirani, pa ih mi u „Sapro Slimming Clinic“ bez imalo zadrške smatramo vrlo nezdravim i opasnim po život. Kada vaš organizam ne dobiva dovoljno kalorija iz hrane, on instinktivno usporava metabolizam i štedi svaku molekulu energije, te je skladišti u organizmu u obliku masti kako bi preživio. Ne trebam niti napominjati da se nakon takvih dijeta kilogrami uvijek, ali baš uvijek u pravilu vraćaju brže nego što su izgubljeni i to u puno većem obimu nego prije početka ove sulude dijete.

Čak i ako je vaša težina normalna možete patiti od posljedica metaboličkih poremećaja. Dobra je vijest da se to da popraviti i spriječiti.
Zdrava i izbalansirana prehrana te umjerena tjelovježba ključ su dobroga metabolizma i zdravlja. Budite aktivni i malo pripazite što jedete jer vam je to ulog u zdraviju i sretniju budućnost, a financijski gledajući, tako štedite vrijeme i novac jer htjeli mi to ili ne htjeli, bolest „puno košta“.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni