brza-hrana

KAKO JESTI IZVAN KUĆE A NE UDEBLJATI SE

Objavljeno: 16. srpnja 2014 | Od: admin | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Procjenjuje se da prosječni zapadnjak jedan od šest obroka pojede izvan kuće. Tu nisu uzeti u obzir  brzi obroci „s nogu“ kao što su razne grickalice, peciva, pizze. Smatra se da muškarci gotovo četvrtinu a žene petinu svoga ukupnoga kalorijskog unosa dobiju iz obroka koje su konzumirali izvan svoje kuće. Iz ovoga podatka je vidljivo da upravo takvi obroci igraju vrlo bitnu ulogu u sveopćem izgledu i zdravlju velike većine ljudi te je stoga vrlo bitno znati kako takve obroke pravilno odabrati.

Ljudi koji nemaju problema s viškom kilograma i debljinom ne moraju pretjerano biti zabrinuti jer im takvi povremeni obroci ne bi trebali osobito štetiti. Nažalost velika većina ostale populacije nikako ne smije ovakve obroke uzimati olako i trebaju dobro pripaziti kakav će obrok konzumirati. Pravilo je da dokle god imate višak kilograma i pokušavate smršaviti nemojte u sebe unositi loše namirnice i loše izbalansirane obroke. Jednoga dana kada ostvarite svoj cilj i smršavite moći ćete povremeno posegnuti i za ovakvim obrocima i ništa strašnoga se neće dogoditi.

Iako Vam se sad čini da je je jesti izvan kuće teško i nezdravo ipak ako samo malo obratite pozornost na neke činjenice neće Vam biti niti teško niti ćete jesti nezdravo.

Evo par savjeta a koji su u skladu s fitometaboličkom metodom mršavljenja, koji će Vam pomoći da znate kako naručivati hranu kada ste na nekom finom ručku u restoranu, kada žurite a fast food ili pekarnica su Vam jedini izbor, ili kada kupujete gotovu hranu u supermarketu.

 

Kako jesti u sendvič barovima, fast food restoranima i kafićima.

Kada je Vaš izbor sendvič bar ili kafić sigurno postoji veliki izbor sendviča, salata, toplih jela, poslastica. Odaberite sendvič koji se sastoji od kruha s integralnim cjelovitim brašnom, proteinima od nemasnog mesa, piletine, jaja, puno povrća. Gdje god je moguće izbjegavajte masne sastojke kao što su majoneza, vrhnje, maslac a odaberite zdrave masnoće poput maslinova ulja. Ako odaberete neku od salata tražite da Vam je ne prelijevaju već pripremljenim, istina ukusnim, ali jako kaloričnim i nimalo nutritivno dobrim preljevima. Neka vaša salata bude prelivena s malo maslinova ulja i par kapi limuna ili balzamičnog octa. Posebno morate biti oprezni kada su u pitanju poslastice i deserti jer u velikoj većini slučajeva to su prave kalorijske bombe. Tražite kolače koji su od cjelovitoga brašna i zaslađeni prirodnim zaslađivačima poput stevije. Moj Vam je savjet da ako imate problema s debljinom kolače za početak izbjegavate.

Nemojte zaboraviti na pića jer ona su u velikoj većini slučajeva veliki izvor nepotrebnih kalorija. Strogo izbjegavajte slatka gazirana pića i sokove, zaslađene hladne čajeve a pijte vodu ili limunadu bez šećera. Naručite si kavu bez šećera a izbjegavajte instant kave koje u sebi već imaju šećer.

Fast food restorani često imaju već pripremljene obroke no međutim ako ste u mogućnosti odaberite one restorane gdje ispred Vas pripremaju hranu. Zamolite ih da Vam u hamburgere ne dodaju majonezu, slaninu, sir, kiselo vrhnje a tražite da Vam stave svježe rajčice, krastavce, salatu, luk. Izbjegavajte prevelike porcije jer obično takvi obroci kriju puno skrivenih masnoća. Ne naručujte gazirana slatka pića a tražite dodatnu porciju salate umjesto prženih krumpirića.

 

Kako kupovati gotova jela i ostale pripremljene namirnice iz supermarketa.

Kada kupujete gotove namirnice uvijek prvo pročitajte i dobro proučite deklaracije na omotu. Tražite obroke koji imaju malo zasićenih masnoća, šećera i soli jer je to uglavnom zdraviji izbor. Pokušajte pronaći obrok koji je dobro izbalansiran tj. sadrži i proteine i ugljikohidrate i masti. Obratite pažnju da su proteini iz dobrog izvora poput ribe, nemasnoga mesa, mahunarki ili graha. Ugljikohidrati neka budu cjeloviti sa što više vlakana a jedan dio ugljikohidrata neka bude i iz povrća. Pokušajte izbjeći hranu s umakom od vrhnja ili sira a radije uzmite umak od rajčica ili povrća.

 

Kako jesti u restoranu.

Možda je najlakše izvan kuće dobiti dobro izbalansiran i kvalitetan obrok upravo u restoranu. Obično u restoranima naručujemo jelo pa ga tek tada kuhar počinje pripremati. Prilikom narudžbe jasno i bez nimalo neugode recite što i kako spremljeno želite jesti. Danas je to normalno i velika većina restorana će Vam rado izaći u susret. Ako krećete od juhe, ukoliko je mesna, tražite da vam s nje skinu svu nepotrebnu masnoću. Ako se odlučite za povrtnu juhu tada tražite da Vam juha bude bez maslaca i vrhnja isključivo s maslinovim uljem uz malo obranoga mlijeka ako je nužno.

Glavno jelo neka se sastoji od sva tri nutrijenta dakle npr. ukoliko niste vegetarijanac neka Vaš obrok bude od porcije mesa veličine i debljine Vašega dlana, tri puta više kuhanoga ili pečenoga povrća (izbjegavajte krumpir i kuhanu mrkvu) i zdjele neke salate po Vašem izboru začinjene s malo maslinovoga ulja i jabučnoga octa. Ukoliko ste vegetarijanac meso zamijenite tofuom.  Za desert tražite neku sezonsku voćku iz našega podneblja i dobili ste zdrav i dobro izbalansiran obrok koji Vas sigurno neće udebljati.

 

Zaključak.

Dakle, i kada se hranite izvan svoje kuće, možete bez velikih problema pratiti temeljne postulate naše fitometaboličke prehrane i Vaš će obrok biti zdrav a nećete se nepotrebno udebljati.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>