debljina - rezultat loših navika

I debljina je rezultat loših navika. Promijenite ih!

Objavljeno: 10. siječnja 2015 | Od: dr.sc Neda Fleur Janovski, komunikolog, intuitivni terapeut za odrasle i djecu | Blog, NASLOVNA

Čini se nejvjerojatno lagano steći loše navike: jesti nezdravu hranu, sjediti satima ispred televizora umjesto otići prošetati, ići na posao koji ne volimo, pušiti…lista naših loših navika može se tako nastaviti u nedogled.

Nova je godina vrijeme naših novih početaka. Novih odluka kad si čvrsto obećamo da eto…od 1. siječnja sve će biti drugačije. Ustrajni smo nekoliko dana, nekoliko tjedana i onda nas životna rutina vrati natrag na početak. Gotovo nesvjesno vraćamo se ustaljenom načinu života, potajno bijesni na sebe i svoju slabost. Nemam motivacije, opravdavamo sami sebe, i nastavljamo po starom. Zašto se teško riješiti loših navika i što su uopće navike?

Navike nisu nešto s čime se rađamo, što znači da nisu genetski uvjetovane. A ako nisu genetski uvjetovane, znači da se mogu i promijeniti. Navike su dio našeg ponašanja kojeg smo pokupili i prigrlili tijekom života i koje su toliko dugo s nama da smo već uvjereni da su one dio naše ličnosti. A ličnost, mislimo, nije lagano promijeniti. Naravno, nisu sve navike loše, npr. i pranje zubi je navika koju smo stekli, kojoj nas je netko naučio i nikada ne razmišljamo o tome da bi ju trebali promijeniti. Znamo da je korisna za naše zdravlje. I ponavljamo tu naviku već mehanički svakog jutra i večeri. I nikada ju nećemo promijeniti. Zato što znamo da je dobra.

S lošim je navikama potpuno druga stvar. Svjesni smo da će njihova promjena razrušiti našu dnevnu rutinu i to nas saznanje počinje plašiti. Ja godinama pušim, istina sada puno, puno manje, toliko manje da bih lagano mogla i prestati. Ali, ta je jutarnja cigareta povezana s ispijanjem kave, mirnim jutarnjim trenucima kad se polako razbuđujem i pripremam za novi dan. Tijekom godina te su navike postale dio mog jutarnjeg rituala koji mi stvara ugodu. Da bih opravdala pušenje, uvjerila sam samu sebe da mi kava bez cigarete nije ta ista kava i da će mi na taj način moj jutarnji užitak biti umanjen. Sve su to opravdanja kojima želimo zadržati sve ono što nam stvara ugodu.

Potpuno je isto i sa promjenom prehrane. Loše navike, kojih smo mi zapravo svjesni, teško mijenjamo. Naš način prehrane, koji smo godinama usvajali, prouzročio nam je preveliku tjelesnu težinu. Razmislite, koliko ste puta bili fascinirani kad ste pročitali ili vidjeli da je netko smršavio 10 ili 20 kilograma. Takva dramatična promjena sigurno vas je ostavila bez daha. Ali, ono što ste vi vidjeli, samo je završetak jednog uspješnog puta. Vidjeli ste rezultat. Ono što niste vidjeli je proces kojim je taj rezultat postignut. Ne postoji uspjeh preko noći. Ne postoje brzi rezultati. Višak kilograma nismo stekli u mjesec ili dva. Taložili su se naši „jastučići“ godinama. I zašto onda mislimo da sve što smo nataložili godinama, možemo skinuti u dva, tri tjedna. Nema uspjeha preko noći. Mislim, stvarnog uspjeha. Nije lako promijeniti loše navike, ali nije niti jako teško. Treba samo postaviti realne ciljeve i uspostaviti zdrave navike.

Sljedeći tjedan moći ćete pročitati kako pomoću moje metode, koju sam nazvala „ 3 R za uspješnu promjenu navika“, započeti s polaganom promjenom načina života.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni