Hipertireoza uzrok debljanja

Hipotireoza – uzrok debljanja

Objavljeno: 1. prosinca 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Ako imate hipotireozu ili smanjeni rad štitnjače to vam može biti uzrok vašem debljanju ili pretilosti. Dodatni zdrastveni problemi vezani uz hipotireozu su kronični umor, neplodnost, bol u zglobovima i bolesti srca. Veću vjerojatnost da obole od hipotireoze imaju žene od muškaraca, a posebno je to izraženo u vremenu kada žene prolaze kroz menopauzalne promjene.
Postoji niz prirodnih tretmana koji mogu pomoći kad problema sa štitnjačom ali treba naglasiti da svako tretiranje štitnjače, pa makar ono bilo i na potpuno prirodan način, treba raditi pod kontrolom vašega lječnika.

Funkcija štitnjače

Vaša štitnjača je žlijezda u obliku leptira koja je smještena u grlu i proizvodi T3 i T4 hormone. Ona radi pod kontrolom tireidno-stimulirajućeg hormona ili TSH, koji je proizveden od strane hipofize koja se nalazi na bazi mozga. Hormoni štitnjače izravno utječu na metabolizam te je i nerijetko da osobe koje pate od hipotireoze imaju i usporen metabolizam. Ovi hormoni također utječu na regulaciju temperature, probavu, kožu, srce, kosu, te ukupnu razinu energije.

Jod

Jod može poboljšati sve funkcije štitnjače, što može doprinijeti boljem i učinkovitijem mršavljenju. Bez dovoljne količine joda u vašem organizmu štitnjača ne može proizvesti dovoljnu količinu T4 hormona. Takvo stanje izaziva hipofizu na povećano lučenje TSH hormona, što može izazvati povećanje štitnjače tj.gušavost. Gušavost je čest simptom hipotireoze. Količinu joda u hrani možete povećati povećanom konzumacijom plodova mora, lososa, bakalara i škampi. Jaja su također dobar izvor joda. Od povrća značajniju količinu joda nalazimo u gljivama, šparogama, špinatu, lima grahu i češnjaku. Jod se također može uzimati u obliku suplemenata ali to vam mora preporučiti stručna osoba i nadzirati vaš liječnik.

Cink

Cink također može potaknuti vašu štitnjaču i mršavljenje. Ako imate nisku razinu ovoga metala onda postoji opasnost da hormoni T3, T4 i TSH budu niski. Ovi hormoni reguliraju metabolizam pa ako ih imate više u tijelu onda oni sagorijevaju i više kalorija bez obzira da li trčali ili spavali.
Namirnice bogate cinkom su: cjelovite žitarice, korijen đumbira, sjemenke suncokreta, orasi, janjetina, govedina, puretina, kamenice. Srdele posebno pomažu pri mršavljenju jer stimuliraju metabolizam, obuzdavaju apetit i pomažu uravnoteženju razine glukoze u krvi, a uz to su i bogate proteinima.

Selen

Selen je ključni element u funkciji i regulaciji rada vaše štitnjače. Ako u organizmu nedostaje selena to može dovesti do debljanja, ali isto tako ako se povisi razina selena u krvi to može izazvati mršavljenje. Selen također igra važnu ulogu u distribuciji i reguliranju količine hormona štitnjače u krvi i tkivima. Selenom obiluje hrana kao što su gljive, tuna, iverak, sjemenke suncokreta, brazilski oraščići i soja. Sam manjak selena se može nadoknaditi u obliku suplemenata, samo se prije upotrebe svakako posavjetujte sa stručnom osobom.

Izvor:
Livestrong.com
American Journal of Clinical nutrition

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni