Gubitak težine i trbušne masnoće poboljšava san

Gubitak težine i trbušne masnoće poboljšava san

Objavljeno: 14. prosinca 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Imate li problema sa spavanjem? Ako smršavite, a posebno kada izgubite masnoće nakupljene oko trbušne šupljine to će vam znatno pomoći da bolje spavate i dobijete na kvaliteti vašega sna. Tako tvrde znanstvenici iz Johns Hopkins University School of Medicine, koji su svoje otkriće 2012.g. predstavili na godišnjem sastanku American Heart Association.

Studija se radila na 77 pretilih osoba koje su imale preddijabetes ili su već imale dijabetes tipa 2. Mnogi ispitanici su izvjestili da imaju probleme sa spavanjem kao što su apneja, nesanica, nemiran i isprekidan san i umor tijekom dana.

Polovica ispitanika je stavljena na dijetu uz umjerenu tjelovježbu dok je druga polovica bila samo na dijeti. Nakon šest mjeseci sudionici u obje skupine su u prosjeku izgubili oko 15 kilograma, dok im se trbušna masnoća smanjila za 15%. Kvaliteta sna se poboljšala u obje skupine.

Rezultati ovih istraživanja u skladu su i s drugim istraživanjima o tome kako tjelesna masa utječe na spavanje.

Mršavljenje prevenira apneju, srčani i moždani udar

Prekomjerna težina i masno tkivo povećava vjerojatnost od razvoja opstruktivne apneje za vrijeme spavanja. Ovo stanje nastaje kada dišni putevi postaju blokirani, bilo u cijelosti ili samo djelomično, za vrijeme spavanja. Te privremene blokade uzrokuju česta buđenja, te se povećava rizik i za mnoga druga oboljenja poput visokog krvnog tlaka, srčanog i moždanog udara. “Upravo mršavljenje smanjuje mogućnost nastanka apneje i poboljšava kvalitetu sna” kaže stručnjak za spavanje sa Harvard Medical School dr. Lawrence Epstein.

Gubitak težine također poboljšava kontrolu šećera u krvi bilo da se radi o osobama koja su u preddijabetesu ili već imaju dijabetes.

Vježbanjem do boljega sna

Također je dokazano da umjerena tjelovježba poboljšava kvalitetu sna. Istraživači sa Oregon State University su otkrili da ljudi koji tjedno vježbaju najmanje 150 minuta puno bolje spavaju i osjećaju se budnijim tijekom cijeloga dana, za razliku od osoba koje ne prakticiraju tjelovježbu. Naravno, morate pripaziti da ne vježbate navečer prije spavanja jer bi Vam to moglo poremetiti san.

Trbušna masnoća- najopasnija masnoća

Zašto je smanjene trbušne masnoće ključno za poboljšanje sna još uvijek ostaje misterij. Zna se da je masnoća pohranjena oko trbuha tj.trbušnih organa tzv.

visceralna masnoća povezana s bolestima srca, dijabetesa, demencije, karcinoma dojke i debeloga crijeva te i mnogih drugih kroničnih zdravstvenih problema. Iz toga proizlazi kao logičan zaključak da mršavljenje, a posebno gubitak trbušne masnoće ne samo da doprinosi boljemu snu nego i prevenira mnoge kronične bolesti.

Kako smršaviti i izgubiti trbušnu masnoću

Jedini pravi recept za mršavljenje i gubitak trbušne masnoće je dobro izbalansirana prehrana i umjerena tjelovježba kakvu propagiramo u Sapro Slimming Clinic. Ako iz vaše prehrane izbacite loše masnoće i rafinirane ugljikohidrate, a ubacite namirnice bogate vlaknima, mršavim proteinima i dobrim masnoćama već ćete napraviti jako puno. Uvedete li uz sve to i naviku redovitoga pijenja čajeva za ubrzanje metabolizma i umjerenu tjelovježbu, garantiramo vam da ćete vrlo brzo doći do vitkoga i zdravoga tijela. Tada više nećete imati problema sa spavanjem i nećete se ujutro dizati umorni i neispavani nego će vaš život dobiti novi vigor, a vi ćete puno bolje izgledati i biti zdraviji.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni