kako utažiti žeđ

Čime utažiti žeđ i pritom se ne udebljati

Objavljeno: 17. listopada 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, NASLOVNA, Zdrava prehrana i zdravlje

Najbolji izbor za gašenje žeđi je definitivno voda. Biljni čajevi bez dodatnih zaslađivača ( osim stevije ) su dobar izbor ali se i s njima ne smije pretjerivati. Neka pića treba ograničeno konzumirati poput voćnih sokova ili mlijeka. Alkohol u umjerenim količinama poput čaše crnoga vina poslije ručka može biti zdrav ali ne za sve ljude. Izbjegavajte slatke gazirane napitke, razna sportska i energetska pića.

Voda najbolji izbor ako želimo smršaviti

Postoje mnoge mogućnosti što se sve može piti ali ako imamo mogućnost piti vodu to je definitivno najbolji izbor. Voda ne sadrži kalorije, lako je pronaći i bez obzira da li se radi o izvorskoj, bunarskoj, flaširanoj, vodi iz slavine ili pak o nekom drugom izboru ili pakiranju, nikada nećete pogriješiti, naravno, pod uvjetom da se radi o zdravstveno ispravnoj vodi.

Voda pruža Vašem tijelu sve što mu je potrebno. Ona najbolje vraća izgubljenu tekućinu iz organizma koja je posljedica rada metabolizma, disanja, znojenja, i uklanjanja otpada. To je idealno piće koje će najbolje ugasiti žeđ, hidratizirati Vaš organizam i jako vam pomoći u procesu mršavljenja.

Koliko vode trebamo

* Ne postoji baš precizna odrednica koliko vode je potrebno prosječnom čovjeku svaki dan, međutim američki Institut za medicinu preporučuje da je dnevno prosječnom muškarcu potrebno 15 šalica ( cca-3.5 litre) vode a prosječnoj ženi 11 šalica ( cca-2,5 litre). Moramo imati na umu da to nije precizna mjera nego opća smjernica. Većina ljudi tu količinu konzumira direktno iz pića oko 80% dok ostatak tekućine u organizam se unese putem hrane.
* Kad krećemo na mršavljenje voda je izvrstan izbor jer ne sadrži šećer i dodatne kalorije. Za neke ljude koji su navikli na slatke napitke voda u početku može djelovati bljutavo, ali naglašavamo to je samo u početku jer se organizam vrlo brzo navikne na vodu i ona mu kasnije itekako prija.

Kako doma napraviti vodu s okusima

Umjesto da u dućanu kupujete skupu vodu s okusima, možete je napraviti sami kod svoje kuće i ona će sigurno biti zdravija i jeftinija.
Evo par primjera kako to napraviti:
U vrč hladne vode jednostavno dodajte neke od sljedećih sastojaka:

  • na tanke ploškice narezane limune, naranče, limete, grejp ili upotrijebite samo njihovu koricu
  • natrgane listove metvice
  • narezane krastavce
  • oguljeni i narezani svježi đumbir

Kako napraviti gaziranu vodu sa sokom

Industrijski gazirani sokovi su najveći neprijatelji mršavljenja jer sadrže jako puno šećera. Ako Vam se teško odreći gaziranih sokova i njih vrlo jednostavno možete napraviti u vlastitoj kuhinji.
U 3.5 dcl gazirane vode dodajte 3 do 5 ml svježe ocijeđenoga soka po Vašem izboru. Ako želite dodatno pojačati okus ovom finome pjenušavome napitku, možete dodati i neke gore navedene sastojke kojima dobivamo vodu s okusima.

Ljekoviti biljni čajevi mogu pomoći kod mršavljenja

Ljekoviti biljni čajevi su definitivno jedan od boljih izbora posebno ako se odlučite na neke vrste čajeva koji će pozitivno utjecati na ubrzanje Vašega metabolizma i ubrzano sagorijevanje kalorija. Primjer takvoga čaja je zeleni čaj koji uz to što pomaže u mršavljenju štiti i Vaše stanice od slobodnih radikala jer je i jaki antioksidans. Nemojte zaboraviti da ukoliko želite smršaviti čajeve smijete zasladiti samo prirodnim zaslađivačem – stevijom.

Koja pića moramo ograničiti ako želimo smršaviti

Sva pića koja u sebi sadrže puno šećera jednostavno moramo u potpunosti izbaciti ako želimo smršaviti i održavati zdravu tjelesnu težinu. Takva pića sadrže puno loših kalorija i gotovo nemaju nikakvu nutritivnu vrijednost. Konzumacijom takvih pića ozbiljno ugrožavamo svoje zdravlje izlažući se velikom riziku da ćemo se udebljati, dobiti dijabetes tipa 2, oboljeti od gihta i kardiovaskularnih bolest:

  • Prosječna bočica ili konzerva gaziranog pića sadrži oko 150 kalorija. Ako pijete samo jednu bočicu gaziranoga pića dnevno a ne smanjite unos ostalih kalorija, u godini dana udebljat ćete se oko 5 kilograma.
  • Razna sportska pića dizajnirana su tako da sportašima osiguraju ugljikohidrate, elektrolite i tekućinu za vrijeme visoko intenzivnih treninga koji traju po sat ili više. Za druge ljude koji ne troše tako intenzivno svoje kalorije ovakva pića su još samo jedan izvor dodatnih šećera i kalorija
  • Energetski napici obično imaju još više šećera od običnih gaziranih sokova te puno kofeina i aditiva i to definitivno nisu napici izbora ako želite smršaviti i biti zdravi.

Reference:

  1. Institute of Medicine. Dietary Reference Intakes for Water, Potassium, Sodium, Chloride, and Sulfate. Washington, D.C.: National Academy Press, 2004. Accessed on March 28, 2009. http://www.nap.edu/openbook.php?isbn=0309091691
  2. Hall KD, Sacks G, Chandramohan D, et al. Quantification of the effect of energy imbalance on bodyweight. Lancet. 2011;378:826-37.
  3. Harvard School of Public Health

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Komentari su zatvoreni