Brzo hodanje

Brzim hodom do vitkosti i zdravlja

Objavljeno: 11. veljače 2014 | Od: dr.med.vet Vlaho Šapro | Blog, Metabolic-body trening

Jedan od najboljih načina da dođete do vitkog tijela i da prevenirate mnoge zdrastvene tegobe je upravo brzo hodanje. Kako obično u životu i biva da su najjednostavnije stvari obično i najbolje to se u ovom slučaju i pokazuje. Osim što je brzo hodanje jednostavno ono je i najmanje zahtjevno ali i jeftino jer su nam potrebne samo dobre tenisice i dobra volja.  Brzo hodanje ima niz prednosti a koliko ćete kilogram izgubiti baveći se ovom aktivnošću ovisi o tome kojom brzinom hodate, koliko dugo hodate te pokakvom terenu hodate ( ravnica, uzbrdica ili nizbrdica).

Prednosti brzog hodanja

Kao što smo već i rekli hodanje će nam sigurno pomoći da dođemo do vitke linije ali ono ima niz velikih zasluga u preveniranju mnogih zdrastvenih tegoba kao što su dijabetes, kardiovaskularne bolesti, visoki krvni tlak, neke virusne bolesti I dr.  Hodanje predstavlja aeorobnu aktivnost što najjednostavnije znači vježbanje uz kisik. Kad brzo hodamo naše srce snažno pumpa krv u mišiće gdje donosi kisik potreban za sagorijevanje kalorija a odnosi nus produkte metabolizma. Hodanje nad trčanjem ima niz prednosti jer ne opterećuje gležnjeve, koljena, kukove,leđnu moždinu a jača kosti i znatno smanjuje rizik od osteoporoze.

Kako pravilno brzo hodati

Ako zaista želite imati sve benefite od brzog hoda onda zaista morate brzo hodati. Najprimitivniji način kako ćete znati dali pravilno brzo hodate je taj da sa svojim partnerom s kojim hodate možete razgovarati ali ne možete pjevati jer Vam jednostavno ponestaje daha. Uobičajna preporuka za aerobnu vježbu je da povećate brzinu rada srca do određenog postotka od njegova maximuma. Dakle bitno je da Vam srce radi na 60 do 80 % kapaciteta.  Maximalan broj otkucaja u minuti ovisi o dobi i o starosti a taj broj ćete približno točno dobiti kada Vašu dob oduzmete od broja 220.

Koliko je potrebno hodati za optimalne rezultate

Najbolji rezultati u mršavljenju i prevenciji navedenih bolesti postižu se svakodnevnim hodom od najmanje  45 do 60 min. Naime novija istraživanja ukazuju da najveći benefiti od tjelovježbe I fizičke aktivnosti te produljenje životnog vijeka dolazi nakon što tjedno na takve aktivnosti utrošimo više od 2000 kalorija. Po istim studijama iznad te razine nema daljnje koristi od vježbanja. Ako znamo da sat brzog hoda troši 300 kalorija lako je zaključiti da samo jedan sat svakodnevnog brzog hoda donosi i vitkost I zdravlje.

Kada je najbolje hodati

Nema pravila koje je vrijeme idealno za ovakvu fizičku aktivnost nego jednostavno hodajte uvijek kada Vam se za to ukaže prilika. Probajte ići na posao pješice, ili idite barem jedan dio puta pješice ili jednostavno dogovorite sa prijateljicom ili prijateljem svakodnevnu šetnju. Ako niste u kondiciji neka vaše prve šetnje budu lagane 15 do 20 min dnevno a onda postepeno dižite tempo želite li smršaviti brzo hodajte 60 min svaki dan. Upamtite hodajte da možete pričati ali ne pjevati.

Koliko ću smršaviti hodanjem

Vjerujte mi puno. Niste ni svjesni kako je to dobar način da se riješite suvišnih kilograma. Naravno morate paziti da Vaši obroci moraju biti pravilno izbalansirani, uravnoteženi i redoviti a rezultati će Vas sigurno ugodno iznenaditi.

Reference

  • The American Journal of Clinical Nutrition : Hau Much Physical Activity is needed to Minimize Weight Gain in Previosly Obese Women ? DA Schoeller, et, al 1997.
  • The Zone : Dr. Barry Sears
  • American College of Sports Medicine: Obesity and Exercise
  • Harvard Health Publications : Calories burned in 30 minutes for people of three different weights.

Sviđa vam se članak? Podjelite ga!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Nužna polja su označena s *

Možete koristiti ove HTML oznake i atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>